25 Haziran 2013 Salı

sakızlı kurabiye




Öncelikle bu kurabiyeyi geçen gün bir program`da gördüm bozcaadaya özel meşhur bir kurabiyeymiş tarifini vermediler ama ben kendi çapımda denemeye çalıştım ve güzel mis kokulu  kurabiyeler çıktı tavsiye ederim diyerek malzemelere geçelim

malzemeler
yarım paket margarin
1 yumurta 
1su bardak sıvıyağ
1 su bardak pudra şekeri
1 su bardak un
3,5-4 su bardak  mısır nişastası
1paket sakızlı muhallebi(ben şekersiz olanını tercih ettim )
1paket kabartmatozu
içi için : badem(ben fındık kullandım)

yapılışı
oda sıcaklığındaki margarini kabımıza alalım pudra şekerini ekleyip yumurta ,sıvıyağı ekleyip yoğurmaya başlayalım diğer malzemeleri un ,nişasta,sakızlı muhallebiyi,kabartmatozunu karıştırarak yoğuralım yumuşacık ele yapışmayan hamurdan ceviz büyüklüğünde koparalıp pürüzsüz olsun diye yuvarlayıp  tam ortasına fındığı koyup kapatalım ve tekrar yuvarlayalım  tümünü bu şekilde hazırladığımız kurbiyeyi 10 dakika dolapta bekletip 180 derece fırında 25 dakika  pişirelim...
                                      afiyet olsun

1 yorum:

pasta karnavalı dedi ki...

teşekkür ederim:)